Σχεδόν όλοι μας έχουμε προφίλ σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, θα τολμούσα να πω η πλειονότητα στο Facebook. Στο Facebook ανεβάζουμε φωτογραφίες, video, μηνύματα κάθε φύσης, δημοσιοποιούμε την παρουσία μας σε εκδηλώσεις, εξόδους, προβάλουμε τις προσδοκίες, επιθυμίες μας.
Σήμερα η επαφή μας με συγγενείς, πρώην σχέσεις, φίλους, γνωστούς, πελάτες και συνεργάτες μπορεί να είναι καθημερινή χωρίς προσωπική επαφή. Σημείο των καιρών είναι ότι όσοι συνδεδεμένοι στο Facebook, γνωρίζουν περισσότερα για εμάς από ότι όσοι δεν είναι. Ίσως ακόμη δεν έχουν αποκαλυφθεί οι συνέπειες (θετικές-αρνητικές) από τούτη την νέα διαδικτυακή μας ύπαρξη. Θα αναφερθώ όμως, στην εικόνα μας έχοντας ως προέκταση του χεριού μας το smart phone, στις νέου τύπου σχέσεις που διαμορφώνονται με κέντρο την συναισθηματική βάλτο, στο νέο savoir vivre διαδικτυακής συμπεριφοράς – Netiquette!
Η ανάγκη ύπαρξης διαδικτυακού προφίλ έχει μπει για τα καλά στην ζωή μας. Οι κανόνες διαμορφώνονται στην πορεία, δεν θα μπορούσε άλλωστε να γίνει αλλιώς. Τουλάχιστον εμείς θα πρέπει να γνωρίσουμε για το σήμερα, τι είναι ασφαλές, πως μπορούμε ρυθμίσουμε την προβολή μας σύμφωνα με τις ανάγκες μας. Στο κέντρο βοήθειας του Facebook μπορούμε να διαβάσουμε πως να προσαρμόσουμε το προφίλ μας και την δραστηριότητα μας, έτσι ώστε να γνωρίζουμε τι τελικά επιτρέπουμε να εμφανισθεί και σε ποιους. Ειδικότερα θα αναφερθώ στους ακόλουθους τομείς όπου βλέπω ελειπή γνώση χρήσης, τουλάχιστον απο τα προφιλ που επισκέπτομαι:
Υπάρχουν τρεις βασικές κατηγορίες φίλων:
- Στενοί Φίλοι (ας βάλουμε αυτούς που πραγματικά γνωρίζουμε π.χ. την παρέα μας)
- Φίλοι (ας βάλουμε όσους έχουμε μιλήσει, μα “καφέ μαζί” δεν έχουμε πιει)
- Γνωστοί (ας είναι οι υπόλοιποι άγνωστοι, πελάτες, συνεργάτες κ.λ.π)
Φωτογραφίες
Για κάθε άλμπουμ φωτογραφιών ορίζουμε σε ποιές κατηγορίες φίλων ή και σε ποιοί συγκεκριμένα θα έχουν πρόσβαση ή όχι. Έτσι κάθε φορά που θα προσθέτουμε μια φωτογραφία στο άλμπουμ, θα είμαστε σίγουροι για το ποιος θα την δει ή δεν θα την δει.
Ιδιαίτερα στις φωτογραφίες με τα παιδιά μας ή των παιδιών μας θα πρέπει να προσέξουμε πολύ. Μια απλή φωτογραφία με μαγιό μπορεί να μην είναι τόσο αθώα για τα μάτια άλλων. Αν επίσης έχουν σήμανση που τραβήχτηκαν, τότε όσοι την δουν θα γνωρίζουν που θα βρουν το παιδί και θα γνωρίζουν και για αυτό από το προφίλ μας.
Δημοσιεύσεις στον τοίχο
Πριν από κάθε μου νέα συνεργασία ερευνώ την διαδικτυακή παρουσία του (της) υποψηφίου. Θέλω να μάθω όσο το δυνατό περισσότερα για τον άνθρωπο που θα συνεργασθώ!
Φανταστείτε λοιπόν να δημοσιοποιήσω κάτι που είναι τελείως αντίθετο με τις πεποιθήσεις σας όπου εσείς είστε ο αυστηρά σκεπτόμενος και άκρα αδιάλλακτος προϊστάμενος-πελάτης-εργοδότης μου. Είτε πάλι να ανακοινώσω ότι θα πάω σε αυτό το μπαράκι όπου τελικά συναντώ όλος τυχαία την πρώην μου ή όποιον δεν θα ήθελα. Υπάρχει ουσιαστικός λόγος να συμβεί αυτό; Όχι διότι για κάθε δημοσίευση μπορείτε να ορίσετε σε ποιο κοινό απευθύνεται όπως και με τα άλμπουμ φωτογραφιών.
Ρυθμίσεις Απορρήτου
Μέσα από τις ρυθμίσεις που μας προσφέρει το Facebook, μπορούμε να προσαρμόσουμε αναλόγως και να δοκιμάσουμε την εμφάνιση του προφίλ μας σε κάθε εκδοχή, για συγκεκριμένους επισκέπτες. Επίσης σημαντικές πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε και από τους ακόλουθους συνδέσμους:
Διαβάστε επίσης:
- Netiquette, κώδικας δεοντολογικής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο
- Είναι το Facebook καταστρεπτικό για τις ανθρώπινες σχέσεις;
- 7 πράγματα που πρέπει να αναρωτηθείτε πριν ποστάρετε φωτογραφίες του παιδιού σας στο Ίντερνετ
- Λέμε «ΟΧΙ» στην ανάρτηση φωτογραφιών παιδιών στο διαδίκτυο
- Γιατί δεν πρέπει να βάζουμε φωτογραφίες των παιδιών στο διαδίκτυο!
0 Σχόλια